ایده های کسب و کار

ایده های کسب و کار

ایده های کسب و کار

ایده های کسب و کار

ایده های کسب و کار

  • ۰
  • ۰

پاورپوینت با موضوع تربیت 88 اسلاید

پاورپوینت با موضوع تربیت 88 اسلاید

دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 487 کیلو بایت
تعداد صفحات 88
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پاورپوینت با موضوع تربیت 88 اسلاید

در قالب پاورپوینت قابل ویرایش.

بخشی از متن فایل پاورپوینت :

معنای تربیت و رب:

از ریشه ربو به معنای فزونی ونمو

برخی گفته اند از ریشه رب است

واژه های نزدیک به این معنی عبارتند از رشد و تزکیه

تاتی تاره بمعنی السیاسه فیقال رب القوم: ساسهم

الملک ربّ الشئ ای ملکه

الرب من اسمائه تعالی والربانی ای الا لهی

المربوب: العبدوالمملوک

یاتی بمعنی الاصلاح

الربیب جمع ربائب: الحاضنه بنت الزوجه

تا تی بمعنی الزیاد رب النعمه ای زادها

معنای تربیت و رب:

المربوب: المنعم علیه

تا تی بمعنی الاقامه والدوام اربّت السحابه ای دام مطرها

به معنی الجمع رب الشی ای جمعه

بمعنی الطیب و الاجاد رب الدهن ای طیّبه

المربوب الماء العذب

التربیه انشاء الشیی حالاً فحالاً الی حدالتام

السجاب سمی بذلک لانه یرب النبات

اهمیت تربیت

عامل رستگاری

وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا بعد از 11 قسم قَدْ أَفْلَحَ مَن زَکَّاهَا

دفع ضرر معقول

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا

یکی از اسامی خداوند «رب» است

من به خود نامدم اینجا که به خود بازروم آنکه آورد مرا باز برد در وطنم

گیاه دانه عشقم نهفته در دل خاک چنانکه دم به دم می‌دمند می‌رویم

هدف انبیاء

وَابْعَثْ فِیهِمْ رَسُولاً مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِکَ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَیُزَکِّیهِمْ بقره/ 129

جواز خوردن صید کلب معلم مائده/ 4

مقایسه التعلیم و التربیه و التأدیب

التعلیم: ایجاد الفضائل النظریه التعلیم هومتعلق العقل النظری

التربیه: انشاء الشیی حالاً فحالاً الی حدّالتام وهومتعلق العقل العملی

والتادیب هو طریق ایجاد الفضائل الخلقیه والصناعات العلمیه فی الاهم

تربیه الاسره علی ضوء القران والعتره آقای علوی 19

تعلیم به معنای مطلق آموزش است

ادب: آموزش ظرافت وزیبایی در رفتاردر شرایط خاص

تربیت

تکوینی:

اخراج مابه القوه الی الاستعداد حالا فحالاًالی حد التام فی الکون

اسپرم+ اول نطفه مضغه علقه عظاما

یکسی العظام لحما جنین صباوه مراهق الشاب الکامل

الشیخ الکهل العوز

کل هذا من تربیت التکوینیه والمربی هوالله تعالی

تربیه الاسر علی ضوء القران علوی 23

تربیت

تشریعی:

ففصدمنها الاحکام الشرعیه التی انزلها الله سبحانه فی صحفه السماویه علی انبیائه لهدایه الناس و تربیتهم ای الدین فیعلمهم کیف یعشیون وکیف یوتون وماهی اسباب السعاده الدنیویه والاخرویه

تربیه الاسره علی ضوء القران علوی 24

تربیت

مادی:

الم نربّک فینا ولیدا ولبثت فینا من عمرک سنین وفعلتک التی فعلت وانت من الکافرین شعراء /18،19

خداوند به فرعون می‌فرماید: آیا ما ترا درکودکی نپروراندیم وسالیانی از عمرت را تحت حمایت مانبودی و با این حال کردی آنچه کردی و کفر ورزیدی

معنوی:

بیشتر به معنای تزکیه و رشد و هدایت است.

عوامل و زمینه‌های تربیتی

برهان

یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءکُم بُرْهَانٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَأَنزَلْنَا إِلَیْکُمْ نُورًا مُّبِینًا

النساء/174

وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلا أَن رَّأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ

کَذَلِکَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاء

یوسف/ 24

قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَکُمْ

استعداد و قابلیت

وَالْبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَالَّذِی خَبُثَ لاَ یَخْرُجُ إِلاَّ نَکِدًا

اعراف/ 58

باران که در لطافت طبعش ملال نیست

در باغ لاله روید و در شوره زار خس

وعظ را کی می‌پذیرد آنکه بنیادش بد است

تربیت نا اهل را چون گردو کان گنبد است.

اطاعت و حق پذیری

وَلْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ

بقره/ 186

بَلَى مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِندَ رَبِّهِ

وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ

بقره/ 112

امتحان

وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ

در نظام خلقت امتحان امری است قطعی الوقوع.

بقره/ 155

اذا اردت ان تختبر عقل الرجل محا مجس واحد فحدّثه فی خلال حدیثک بما لا یکون (غیر ممکن) فان انکره فهو عاقل و راه صدّقه فهو احمق

سفینه 341/1

ترک تکبر و غرور

وَلَا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحًا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ

لقمان/ 18

کسی راه معروف کرخی بجست و بنها و معروفی از سر نخست

بر باد فنا تا ندهی گرد خوری را هرگز نتوان دید جمال احدی را

این موج ها که گردن دعوی کشیده‌اند بحر حقیقت‌اند اگر سر فرو کنند

و...

  • ۰۰/۰۹/۲۸
  • kesh vari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی